Et enkelt budskap og en overraskende historie satte informasjonssikkerhet på dagsorden.

Stopp lekkasjen!

Vår digitale hverdag krever oppmerksomhet og kompetanse for å hindre at informasjon kommer på avveie. Et ubetenksomt øyeblikk kan gi konkurrenter uønskede fordeler, og i verste fall, true sivilsamfunnet.

Energiprodusenten Statkraft tar informasjonssikkerhet på stort alvor og i samarbeid med dem utviklet vi en intern informasjonskampanje. Budskapet var enkelt og tydelig; Stopp lekkasjen! Stop the leak! Keine Sicherheitslücken! Detenga la fuga! Sizintiyi durduruni!

Gjennom e-læring, artikler, web-bannere, rollups og lederverktøy lærte medarbeiderne trygg informasjonsatferd.

Dette sa medarbeiderne etter kampanjen: ”Svært nyttig. Nå er jeg mer oppmerksom på hvor lekkasjer kan oppstå”. ”Opplæring som dette vekker interesse og vilje til å gjøre det rette”. ”Flott format med korte e-læringsmoduler i hvert kurs”.